Eiwitshakes met betrekking tot sporten

Sporten wordt de laatste tijd steeds populairder en met name de fitness wordt ook druk bezocht. Mensen willen afvallen of willen juist meer spieren aankomen. Deze 2 groepen zijn allebei te vinden in de fitness. De mensen die willen afvallen doen meer cardiotrainingen om zodoende calorieën te verbranden en de mensen die juist naar de fitness gaan voor krachttrainingen en spiergroepen te trainen willen juist sterker worden en grotere spieren kweken. Beide groepen moeten letten op hun voeding en hun trainingen, maar hebben wel beide verschillende doelen. Voeding is een erg belangrijk onderdeel naast de inspanningen en bevordert de resultaten enorm.

Eiwitshakes voor krachtsporters

Krachtsporters willen sterker worden en grotere spieren creëren. Na een krachtsinspanning zijn er kleine scheurtjes ontstaan in het spierweefsel. Deze scheurtjes moeten aangevuld worden met eiwitten om zodoende de spieren te laten herstellen en te laten groeien. Naast de nodige rust die de spieren nodig hebben moeten ze dus ook aangevuld worden. Eiwitten zijn te vinden in onze dagelijkse voeding. Producten als kwark, eieren, vis en vlees bevatten veel eiwitten en zijn een uitstekende bron hiervoor. Het is echter best begrijpelijk dat je niet altijd genoeg eiwitten binnen kan krijgen door de gebruikelijke voeding, omdat je niet altijd tijd en zin hebt om een eiwitrijke maaltijd te bereiden. Daarom zijn er speciale eiwitshakes die veel eiwitten bevatten. Zo kan je snel en gemakkelijke de benodigde eiwitten binnenkrijgen en ben je hier weinig tijd en moeite aan kwijt. Op deze manier kunnen je spieren goed blijven groeien en hoef je na je training geen eiwitrijke maaltijd meer te maken.

Eiwitshakes voor duursporters

Duursport is eigenlijk een andere naam voor cardiotrainingen en het richt zich op het verhogen van de hartslag, het aanpakken van de vetreserves en het verbranden van calorieën uit koolhydraten. Mensen die willen afvallen doen deze trainingen om dat overtollige vet te verbranden rondom de buik bijvoorbeeld. Naast de trainingen letten deze mensen ook op hun voeding en belangrijk is om zo min mogelijk koolhydraten te eten. Koolhydraten zijn namelijk een snelle bron van energie voor het lichaam, terwijl eiwitten en vetten een minder gemakkelijke bron zijn voor de omzetting naar energie. Het vervangen van koolhydraten door bijvoorbeeld eiwitten is een effectieve optie om vet te verliezen. Eiwitshakes zijn dan ook een goede, snelle en makkelijke vervanger voor koolhydraten. Zo kan je bijvoorbeeld de dag starten met een eiwitshake. Eiwitten zorgen er bovendien voor dat je een verzadigd gevoel er aan overhoudt en dus is dit zeker een goede start van je dag.