Hoe kan ik het beste buikvet verbranden?

Helaas bestaat er geen magische manier om binnen een week al je buikvet kwijt te raken. Het is best lastig om dit overtollige vet kwijt te raken en omdat het zo lastig is vraagt het best wat zelfdiscipline. Wil je graag buikvet verbranden dan zal je daar tijd voor moeten vrijmaken, maar ook doorzettingsvermogen moeten tonen. Vet wordt bijna overal in je lichaam opgeslagen, maar de buik is toch wel het vervelende en hardnekkige plekje. Er zijn een aantal aspecten die belangrijk zijn bij dit proces.

Waar moet ik op letten?

Wil je een strakke buik dan zal je de buikspieren aan moeten pakken en de vetreserves. Het buikvet aanpakken doe je door cardio trainingen te doen. Voor een mooie strakke buik zal je buikspiertrainingen moeten doen. Cardio is de belangrijkste factor voor een strakke buik. Veel mensen hebben toch net nog iets te veel vet en dit is weg te halen door cardio trainingen te doen. Deze trainingen zijn gericht op het verhogen van de hartslag, de vetreserves aan te pakken en om calorieën te verbranden afkomstig uit koolhydraten. Voorbeelden van cardio trainingen zijn hardlopen, spinning, touwtjespringen, dansen en nog tal van andere oefeningen. Om effectief buikvet te verbranden zal je toch minimaal 2 keer per week 30 tot 40 minuten cardio moeten doen.

Naast cardio kan je ook krachttrainingen doen met betrekking tot de buik. De buikspieren trainen en laten groeien op het gebied van massa wordt steeds makkelijker des te langer je bezig bent. Door het trainen blijven je spieren passief gebruik maken van vetreserves en energiereserves. Op deze manier komt buikvet ook minder snel terug en kan je dus effectiever buikvet verbranden.

Cruciaal is bij het buikvet verbranden om ook op je voeding te letten. Meer eten dan je lichaam nodig hebt zal er niet voor zorgen dat je afvalt, maar dat je juist meer aankomt. Belangrijk is dus om op de hoeveelheid voedsel te letten, maar ook op het soort voedsel. Voedsel als groenten, fruit en hele granen is goed. Eiwitten zijn ook belangrijk en denk hierbij aan voedsel als: kwark, eieren, vis en mager vlees. Probeer zo min mogelijk koolhydraten te eten en ook zo min mogelijk transvetten. Voldoende water is ook goed voor je lichaam en drink daarom altijd 1 liter water op een dag.
Naast eten, cardio en krachttraining en als dit allemaal gelukt is en je daadwerkelijk vet hebt verloren rondom de buik, is het belangrijk om nog steeds goed te blijven eten en ook het sporten bij te houden. Vetten worden snel weer opgeslagen en binnen een maand kan het resultaat alweer tegenvallen. Probeer daarom standvastig deze aspecten bij te houden om zo het gehele jaar een strakke buik te houden.