BMI-METING.NL

Bent u de afgelopen tijd flink afgevallen? Of heeft u uw gewenste gewicht behaald? Dat is natuurlijk fantastisch en daar willen wij u allereerst met feliciteren. Maar nadat u dit bereikt heeft moet u natuurlijk ook bedenken hoe u dit gewicht gaat behouden. Veel mensen vallen namelijk terug in hun oude gewoontes en dat moet u zien te voorkomen.

Houd overzicht

Wanneer u een bepaald gewicht wilt behouden moet u zorgen dat u cijfers weet over uw eigen lichaam. Uw bmi berekenen is daarom zeker geen slecht idee, want dit is een goed ijkpunt om aan vast te houden in de komende tijd. Wanneer dit percentage weer aan het groeien is weet u dat er iets niet goed gaat en u misschien iets moet veranderen in eet- of trainschema.

Stel schema's samen

Het gemakkelijkst is natuurlijk om bepaalde schema's op te stellen om zodoende houvast te hebben aan eet- en beweegpatronen. Zo'n schema kunt u het best opstellen door iemand uit de sportschool, een professional dus, of iemand die affiniteit heeft met voeding en di‘tiek. Zo weet u zeker dat er op een professionele manier naar is gekeken en dit is het beste voor uzelf.
Om vast te houden aan dit schema moet u echter ook gedisciplineerd zijn. Dit kunt u doen door motivatie te halen uit bepaalde zaken. U kunt hierin bijvoorbeeld een rolmodel gebruiken en proberen te bereiken wat zij hebben bereikt.

Zoek een partner

Wanneer u op een fanatieke manier gaat sporten en ook uw eetpatroon hierop bijstelt doet u er goed aan om eens te kijken naar iemand in uw directe omgeving die hierin mee kan doen. Hierdoor kunt u elkaar motiveren en zo zult u altijd uitgedaagd worden door de ander. Dit persoon moet natuurlijk wel dezelfde gedachte als u hebben en ook net zo gemotiveerd.